keskiviikko 3. syyskuuta 2014

Aosta

Haluan nyt tehä tälläsem lyhyen postauksen mun kotikaupungista Aostasta. Tää on aivan ihana paikka, tosi kaunis ja joka päivä ihmettelen, että oikeesti asun täällä.





Aosta on siis Italian pienimmän alueen, Aosta Valleyn, suurin kaupunki ja sijaitee aivan Pohjois-Italiassa. Tää on Italialaiseksi kauungiksi tosi pieni, about 35 000 asukasta. Tosin tää alueki on aika pieni, joten kaikki ihmiset on pakkautunu tähän alueelle niin tää tuntuu isommalta.







Aostassa on aika paljon turismia, tosin enemmän talvella kuin kesällä. Tää on alppikaupunki, ja lähellä on paljon rilaisia laskettelukeskuksia. Ja täälläki siis sataa lunta ja on pakkasta talvisin. Musta tää Aostan keskusta on tosi ihana, sellanen pieni mutta tosi aistikas, ja kaikki tuntuu olevan suoraan jostain italialaisesta elokuvasta. Ite asun ihan tässä ydinkeskustassa, että mihinkään ei oo pitkä matka. Mulla on myös pyörä, jolla voin mennä kouluun ja niin. Saan olla ja mennä tosi vapaasti, ja oon jo onnistunu sopimaan, että tapaan muutamia tyyppejä tällä viikolla.









Mun eka host-perhe koostuu host-mamasta ja koirasta, joten täällä on silleen vähän yksinäistä. Kotona mulla on iso perhe, neljä sisarusta, meksikolainen vaihtarisisko ja käly, sitten lisäksi vanhemmat. Ja vaikka tykkäänkin olla yksin ja pärjään yksin, niin yksin ollessa ehtii miettiä paljon kotia ja kaikkea tulevaa, ja sitten tulee vähän koti-ikävä ja muutenki sellanen jännitys kaikesta. Mutta tiiän että tää helpottaa viimestään kun koulut alkaa, joka en ens viikon torstaina. Mulla on koulua vissiin kuutena päivänä viikossa, että jippii, mutta siellä ainaki saan enemmän kavereita ja seuraa.




Oon suunnitellu, että ennen kun koulut alkaa käyn tutkimassa lähen Aostaa, ja kattelemaan muutenkin maisemia. Mulla ei oo ollu vielä niin paljon tekemistä, kun host-mama on töissä, mutta ens viikolla nään varmaaan ennen koulun alkua useita ihmisiä.

Ciao!
Sanna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti